Εταιρική ταυτότητα: Γιατί είναι σημαντική & 3 χρήσιμα tips
Ποια είναι η εικόνα που θέλετε να έχετε ως επιχείρηση; Όταν οι πελάτες σας σκέφτονται την εταιρεία σας, τι θέλετε να σκέφτονται για αυτήν; Η εταιρική ταυτότητα είναι ένα κομβικό στοιχείο που καθιστά την επιχείρησή σας αναγνωρίσιμη και τη βοηθά να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες που υπάρχουν. Γι’ αυτό και πρέπει να κατασκευάζεται προσεκτικά και να διατηρείται ακέραιη.
Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε σχετικά με το τι ακριβώς είναι η εταιρική ταυτότητα, τα οφέλη της διαμόρφωσης μιας δυνατής, ενιαίας εικόνας για την εκάστοτε επιχείρηση, ενώ θα σας δώσουμε και μερικές χρήσιμες συμβουλές.
Τι είναι η εταιρική ταυτότητα
Όπως προαναφέρθηκε, η εταιρική ταυτότητα είναι ουσιαστικά η συνολική εικόνα που έχουν οι πελάτες μιας εταιρείας για αυτήν. Αυτή η ταυτότητα είναι, μεταξύ άλλων, ένα μέσο με το οποίο μια επιχείρηση προωθεί τον εαυτό της στην αγορά, μέσω επαγγελματικών καρτών, καμπανιών, εντύπων, ιστοσελίδων κ.ο.κ. Βέβαια, αυτό είναι ένα μόνο σκέλος. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά. Η εταιρική ταυτότητα περιλαμβάνει τα εξής:
- Εταιρική κουλτούρα: η οποία έχει να κάνει με τις αξίες, τα πιστεύω και όσα πρεσβεύει η επιχείρηση, αλλά και με τους τρόπους λειτουργίας της
- Εταιρική συμπεριφορά: η οποία αφορά τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρηση «συμπεριφέρεται» τόσο εσωτερικά (leadership, ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τους εργαζομένους κ.ο.κ.), αλλά και εξωτερικά (ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τους πελάτες της, τα μέσα ενημέρωσης κ.ο.κ.)
- Εταιρική επικοινωνία: η οποία αφορά τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρηση επικοινωνεί πληροφορίες στους πελάτες, μέσω διαφημιστικών καμπανιών κ.ο.κ. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι σημαντική εδώ
- Εταιρικό design: πρόκειται για όλα τα οπτικά στοιχεία τα οποία συνθέτουν την ταυτότητα της επιχείρησης. Από επαγγελματικές κάρτες και logo μέχρι το packaging που χρησιμοποιείτε και την επαγγελματική ιστοσελίδα σας, η εικόνα της επιχείρησής σας προκύπτει από το εταιρικό design
Τα οφέλη μιας καλής εταιρικής κουλτούρας
Τα οφέλη μιας καλής εταιρικής κουλτούρας είναι αρκετά για να έχετε πολύ καλούς λόγους για να της δώσετε ιδιαίτερη βάση. Δύο βασικά οφέλη είναι τα εξής:
- Brand awareness: Μια ενιαία, σταθερή εταιρική εικόνα θα καταστήσει το brand σας αναγνωρίσιμο και θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε. Εκτός αυτού, θα βοηθήσει τους καταναλωτές να θυμούνται το brand σας.
- Εμπιστοσύνη: Μέσω μιας επαγγελματικής και συνεκτικής εικόνας εμπνέετε περισσότερη εμπιστοσύνη στους καταναλωτές, κάτι που δύναται να αυξήσει το customer loyalty. Οι καταναλωτές κάνουν αγορές πιο συχνά και πιο εύκολα από ένα brand που εμπιστεύονται.
Συμβουλές σχετικά με την εταιρική ταυτότητα
1. Ποιοι είστε
Είναι σημαντικό να έχετε διαμορφώσει μια ξεκάθαρη εικόνα του ποιοι είστε ως επιχείρηση. Ποια είναι η ταυτότητά σας, ποιες είναι οι αξίες σας, τι στόχους έχετε κ.τ.λ. Έτσι, θα μπορέσετε να πείτε μια ενδιαφέρουσα ιστορία σχετικά με το παρελθόν σας, την πορεία σας κ.ο.κ.
2. Ποιο είναι το κοινό-στόχος σας
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι σημαντικό. Αν δεν έχετε καθορίσει το κοινό-στόχο σας, θα είναι αδύνατο να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη εταιρική ταυτότητα. Τα χρώματα που θα επιλέξετε και η συνολική αισθητική του brand πρέπει να ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις του κοινού σας. Δώστε βάση, λοιπόν, στα δημογραφικά στοιχεία, στην αισθητική και τις επιλογές του (π.χ. είναι προφανές ότι σε έναν έφηβο δεν αρέσουν τα ίδια πράγματα που αρέσουν σε έναν ενήλικα).
3. Προσέξτε το design
Το design είναι ίσως το πιο σημαντικό από όλα και πρέπει να το προσέξετε. Περιλαμβάνει πολλά μεταξύ των οποίων είναι τα εξής:
- Logo: Το logo σας είναι το πιο βασικό στοιχείο του brand. Φροντίστε να είναι σχεδιασμένο επαγγελματικά, αλλά να έχετε και διαφορετικές μορφές του ανάλογα με το πού θέλετε να το αξιοποιήσετε, διατηρώντας πάντα συνεκτική την εικόνα του.
- Τυπογραφία: Η τυπογραφία αφορά τα fonts που χρησιμοποιείτε. Συνήθως προκύπτει από το logo, αλλά αν αυτό δεν είναι εφικτό θα πρέπει να βρείτε διαφορετική γραμματοσειρά η οποία θα είναι συμβατή και με διαφορετικά είδη υπολογιστών.
- Χρώματα: Κάθε χρώμα έχει διαφορετική επίδραση στα άτομα. Γι’ αυτό και όταν επιλέξετε τη βασική χρωματική παλέτα σας (η οποία θα ισχύει και για το logo σας) θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας την ψυχολογική επίδραση που έχουν. Δεν χρειάζεται να περιοριστείτε στα χρώματα του logo, αλλά μπορείτε να βρείτε και άλλα που κολακεύουν αυτά τα βασικά χρώματα.
- Επαγγελματικές κάρτες: Οι καλαίσθητες επαγγελματικές κάρτες δημιουργούν και μια καλή εικόνα για εσάς στους δυνητικούς πελάτες και τους συνεργάτες σας. Δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκες, αλλά πρέπει να είναι ευανάγνωστες. Το logo σας και μερικές βασικές πληροφορίες αρκούν για τη δημιουργία τους.
Αυτό που πρέπει πάντα να θυμάστε είναι ότι η εταιρική ταυτότητα χρειάζεται συνέπεια. Το συνολικό design πρέπει να είναι συνεκτικό σε όλα τα στοιχεία που χρησιμοποιείτε, από τα φυλλάδια μέχρι και τα post σας στα social media.
Αφήστε μια απάντηση